Érdekességek
az Arvisurából,
avagy
tudtad-e, hogy…
. . . valóban
olyan „szent” volt-e Szent István és Imre?
A
történelem órákon azt tanultuk, hogy Vajknak, azaz Szent István királyunknak
(969-1038) csak egy egyenesági leszármazottja volt, Imre herceg (1007-1031),
akit egy vadkan tépett szét még mielőtt utódot nemzett volna. Nos, a rovásokból
megtudhatjuk, hogy a valóságban ez nem egészen így történt. Imre igen gyakran
betért palócföldi útjai során egy Jéne nevű rimalány házába, s bizony a szerelmi
kapcsolatuknak hamarosan élő bizonyítéka is született, igaz házasságon kívül és
már az apja halálát követően: egy Radnót
nevű kisfiúcska, akit palóc névadó szerint Pósának hívtak. Azt is
megtudhatjuk, hogy Vajk tulajdonképpen csak ekkor nyugodott meg afelől, hogy
Imre valóban az ő fia. Ugyanis az Árpád-házi uralkodóknak (mivel beavatottak
voltak), mindig volt egy bizonyos anyajegy a hátukon. Mikor egy csecsemő
megszületett, az volt az első dolog, hogy az apának bemutatták a gyermek
anyajegyét. Mikor Imre született, Vajknak csalódottan kellett tudomásul vennie,
hogy róla bizony hiányzik ez a családi ismertetőjel. Viszont a kis Pósa hátán
már ott volt az anyajegy, így Vajk felhagyhatott aGizella gyanúsításával. De
Vajknak is volt Imrén kívül még egy utódja. Még a Gizellával kötött házassága
előtt nagyon szerelmes volt a Lebéd-házból származott Csege nevezetű ifjúsági
aranyasszonyba. Együtt is töltötte vele minden szabad idejét, és úgy becézte,
hogy Tünde. Csege apja, Temes törzsfőnök követelte, hogy vegye feleségül a
lányát, ám Sarolt (950-1012) ebbe nem egyezett bele, így Csegét Vidhez adták
feleségül. Mikor 988-ban megszülte Vajk gyermekét, Sarolt felvitette a csecsemőt
Esztergomba, és ott neveltette fel. Ekkor már kiszemelte a fiának Gizellát,
mivel az ország érdekében ezt tartotta megfelelő frigynek. Ám Vajk annyira
szerette Csegét, hogy csak akkor engedett anyja házasítási tervének, mikor Csege
26 évesen, 996-ban meghalt. Közös gyermeküknek Vajk a Hargita alján építtetett
várat, s később ott élt, mivel Sarolt sosem ismerte el őt örökösnek. II. Zoltán
néven erdélyi kisfejedelem lett, 1025-ben halt meg Torda mellett, a
besenyőkkel vívott hősi harcban.
. . . mi
múlhat egyetlen egy szavazaton?
992-ben összehívták a birodalmi Nagyszalát Veszprémben, az aranyasszonyok
székhelyén, mivel el kellett dönteni, hogy a keleti, avagy a nyugati
kereszténységhez csatlakozzunk-e. A tanácskozáson részt vett többek közt
Gélyza nagyfejedelem, Csák sámánfejedelem, Erdeljü Gyula lovasfejedelem,
Vászoly főtáltos, továbbá Jirkó Kun-magyari fejedelem, Koppány Badzsir-magyari
fejedelem, valamint a Káma melléki magyarok részéről jelen volt még Szala vitéz
is. A vendégeket Vajk és anyja, Sarolt fogadta és látta vendégül. Igen
komoly ellentétek merültek fel közöttük, ezért még 12 napi tárgyalás után sem
tudtak megegyezni. A szavazás első körében Piroska ifjúsági aranyasszony
(Vajk-István nővére) nem tudott részt venni, mivel (mint beavatott és képzett
gyógyító) éppen egy agyműtétet hajtott végre Nyitrán. A voksok így fele-fele
arányban támogatták a keleti, illetve a nyugati egyházhoz történő csatlakozást.
Hogy a mérleg eldőljön valamely irányban, a tanácskozást áthelyezték Nyitrára,
s a szavazást - már a Piroska részvételével – megismételték. Piroska pedig úgy
látta, hogy Rómával talán jobban járunk. Nos, ha akkor ő másképp gondolta volna,
talán a mi történelmünk is másképpen alakult volna!
. . . ki
volt valójában Anonymus?
A
híres Gesta szerzőjének kevesen ismerik valódi kilétét. A rovásokból
megtudhatjuk, hogy Anonymus nem volt más, mint a fent említett Pósának – így
voltaképpen az Árpád-háznak - egyik egyenesági leszármazottja. Úgy hívták,
hogy Pósa András, és a Gömör-megyei Radnót községben született 1210-ben. Kilenc
testvérével együtt korán árvaságra jutott. A gyerekek neveltetését nagybátyjuk,
az országbíró Pósa Pál (másnéven Tomaj fősámán, II. Endre legbizalmasabb embere,
aki az Aranybulla megszerkesztésében is részt vett) rendezte el. Eszerint Pósa
András a rimaszombati cserepesekhez került mesterséget tanulni. A nagybátyja
házában találkozott IV. Béla kiskirállyal, még mint vándorló mesterlegény, de
hamar elnyerte annak bizalmát. 1230 és 1235 között részt vett a bugáti
sámánképzésen (Bajdar sámán néven), ahol előkelő helyezést ért el. Ezután a
nagybátyja kancelláriájában dolgozott, majd 1236. január 25-én feleségül vette
Radnóti Piroskát. A székely Radnai havasok alatti kastélyban éltek, s 3 fiúk
született. Piroska 1240-ben meghalt. Ebben az időben Pósa András intézte a
Dzsingisz kán és a IV. Béla közötti levelezéseket. Dzsingisz kánnak az volt a
terve, hogy a Nagyvízig (azaz Európa nyugati partjáig) minden területet
elfoglal, de a hódításokat követően e területek ellenőrzését az Árpád-házi
királyokra akarta bízni, ezért elvárta, hogy a hódításokban a magyarok is
segédkezzenek. Azonban egy kis hiba csúszott a dologba, mivel Pósa második
felesége szülés közbeni gyónásnál elárulta egy német papnak a mongolok terveit,
így bosszúból Köttöny hírvivői kivégezték az asszonyt. Ettől kezdve Pósa a
mongolok ellen hangolódott. Pósa
Pállal együtt ők szervezték meg a király és családja védelmét. A muhi csatát
követően Boszniában várták a királyt és Dalmácián át Veglia szigetére
menekítették a családjával együtt. Pósa András a mongol üldözőket félrevezette
Zágráb felé. Ezért a hazugságáért a mongolok vezetése 1270-ben halálra ítélte
őt. Kubiláj tatárokat küldött a felkutatására, akik 1271-ben, Boszniában ki is
végezték.
. . . Atilla
királyunk nem is arany koporsóban nyugszik, hanem ezüstben?
Atilla királyunk 413-ban jött a
világra, és világhódításait követően 453-ban, nem messze a Tiszától, a Maros
egyik mellékágában térhetett meg őseihez örök nyugovóra, miután a Krimhildával
érkezett német vendégek megmérgezték őt. Szanka sámán ölben és lépésben mérte
ki Atilla nyughelyének a rajzát. Hunyor utódai hármas-koporsós temetésben
egyeztek meg. A három koporsó eredetileg Deédes úz aranyasszony három férjéé
volt, ugyanis akkori szokás szerint azt előre elkészíttették. Nekese, az úz
kovácsok tárkányvezére csináltatta magának a vas koporsót, Eszék,
magyari vezér az ezüst koporsót és Maros vezér pedig az aranyat. Eszék és Maros
451-ben, a Catalauni csatában elesett, ezért már nem volt szükség a
koporsójukra, Nekese pedig maga ajánlotta azt fel. Így történt, hogy az ő három
koporsójukba fektették a királyt. Daróc sámán feladata volt a három koporsó
egymásba illesztése, ez azonban nem ment olyan könnyen, mivel az arany koporsót
sehogyan sem sikerült az ezüstbe beleilleszteni. Ekkor Daróc letörte az ezüst
koporsó lábait, s így sikerült az ezüst koporsót az aranyba beletenni. Atilla
így – szemben a hiedelemmel – nem arany, hanem ezüst koporsóban fekszik.
. . . mi
célból építették fel a kínaiak a Nagy Falat?
Őseink
- mikor még Ordosz vidékén éltek – először csak kalandozások útján jutottak el
a kinajok földjére. Később azonban a kinajok terjeszkedése miatt olyan
közelségbe kerültek, hogy abból sokszor háború keletkezett. Egy Bóta nevű ifjú
nyert jogot arra, hogy újabb kalandozásokat vezessen a kinajok földjére, mivel
azonban ő ellene volt az erőszaknak, inkább békességre törekedett a
szomszédokkal. Bóta jól ismerte a kinajokat, beszélte a nyelvüket, így
elhatározta, hogy véget vet a háborúskodásnak, és meghirdette a „béke és
rokonság” elvét. Ezt követően a két nép sokáig nyugalomban élt, sőt erősen
keveredtek egymással, még fővezéreket és sámánokat is adtak egymásnak. Később
újabb háborúk törtek ki, s emiatt a kínai császárok, hogy végleg
elkülönüljenek, felépíttették a nagy falat, így választva el birodalmukat az
ordoszi hun törzsszövetségtől. Érdekes, hogy a kínaiak a mai napig is
megkülönböztetett tisztelettel adóznak e vidéknek. Igaz Ordosz városát ma már
Paotou-nak hívják, de a körülötte elfekvő fennsík még most is őrzi Ordosz nevét,
mint ahogyan a Hoang Ho-folyó is őrzi Hangun nevét.
. . . valójában
kik a sámánok?
Sajnos a közhiedelemben elég
ostoba kép alakult ki a sámánokról, az emberek többsége e szó hallatán egyből
holmi maskarába öltözött, hókusz-pókuszoló, időnként a transz állapotában
rángatódzó varázslókra gondol. A mi sámánjaink azonban nem ilyenek voltak! Sőt,
igen magas fokú, 5 évig tartó sámán-iskolát végeztek, s ezekbe minden törzs a
legkiválóbb fiait küldte. Érteniük kellett az orvostudományokhoz és az
állatgyógyászathoz, hiszen százezer számra voltak állataik. Ezek közül is
kiemelt figyelmet szenteltek a lóápolásnak. Megismerkedtek a törzsszövetség
hitvilágával, s egyéb tudományokkal, valamint elsajátították a rovásírást is.
Az ötéves képzés után mindig vetélkedőt tartottak, s aki ezen az első lett, az
nyerte el a fősámáni-fejedelmi méltóságot. A fősámán mellett másik fejedelem
volt a fővezér. A nőknél is folyt úgynevezett rimalány-képzés, ahová szintén a
legjobbak juthattak be. Az ő vetélkedésük győzteséből került ki az aranyasszony.
Az ő feladatuk is nagyon fontos volt, így például a vetés, aratás megszervezése,
a betakarított javak igazságos elosztása a közösségen belül, a lakóépületek, s
az egész település tisztán tartatásának felügyelete, a gyermekek
világrahozatalának megkönnyítése, a csecsemők és frissen szült asszonyok
gondozása. A törzsszövetség minden időkben rendelkezett továbbá - szintén
képzett - rovósámánokkal, akik feladata a fontos történések kő-, vagy fémlapokra
való lejegyzése volt.
. . . hol
volt Atlantisz ?
Igen sok legenda kering az
elsüllyedt földrészről, az egykori paradicsomról. De itt rögtön álljunk is meg,
valójában ugyanis két eltűnt földrészről is szó van az Arvisurában: Atlantiszról
és Ataiszról, ám a kettő korántsem egy és ugyanaz. Atlantisz a mai Atlanti
óceánon, a Földközi-tengerrel közel egyvonalban, attól nyugatra helyezkedett el.
Lakosairól a következőket rótták le: „A síkságán törpe népek, a hegyláncolat
északi részén szőke fajúak, a déli részén pedig barnább bőrűek élnek, s ezek
hadban állnak egymással. A legyőzöttek agyvelőit kiszívják, de a húsukat nem
eszik meg. A törpék békés természetűek, és nagyasszonyaik vezetésével
közösségben élnek. Az óriások viszont a sok háborúskodás miatt férfi munkaerő
hiányában szenvednek. Ezért az asszonyaik törpe férfiakat fogadnak fel
cselédségre. Atlantisz középső síkságán a harcias nők háborúságra léptek a
csekély létszámú férfiakkal, mivel azok a törpék cseléd sorsát meg akarták
szüntetni. Az asszony-hadsereg győzött, és a férfiak a horog alakú havas
hegyekbe vándoroltak. A nem cselédsorban élő törpék a melegebb földek felé
vándoroltak.” A földrész süllyedésekor az itt élők fokozatosan települtek át az
európai és az észak-afrikai kontinensekre. Az akkori rovásokat megörökítők úgy
hívták őket, hogy "sáskanépek"(ide tartoztak az arabok, zsidók, s a
leghangosabb népség, a digók), mert nem szerettek dolgozni, viszont az életet
élvezni annál inkább, s ez irányú igényeiknek rendszerint igen erős hangot is
adtak, ráadásul igen szaporák voltak. Kr. e. 1685-ben Tuliás indult el kalandozó
útra, mely 12 évig tartó hajózásnak az volt a kiemelt célja, hogy meggyőződjenek
róla, mekkora darabja maradt meg a süllyedő Atlantisznak. Tuliás jelentése
szerint ekkor már a földrész nagyrésze a víz alá került, de még találtak egy kis
darab szárazulat maradványt. Ataisz a Csendes óceán közepén a mai
Hawaii-szigetektől délnyugatra feküdt. Ez a hely volt az a sokat emlegetett
paradicsom, ami egyrészt az igen kedvező földrajzi viszonyoknak, másrészt az itt
élők dolgos munkájának a gyümölcse volt. Két nagyobb népcsoport, az agabák és a
hunok éltek itt, de persze belőlük aztán sokféle törzs és nemzettség alakult ki.
Ataisz süllyedése hetven éven át tartott, Kr. e. 5070-től, 5000-ig.
. . . miért
nem találnak a tudósaink evolúciós őseit a delfineknek?
Ezek
a bámulatos emlősök az állatvilág csodái, ám az evolúciós őseikre irányuló
kutatások sorra csődöt mondanak. Vajon miért? Nos, az Arvisurából ennek a
magyarázatára is fény derül, miszerint e rendkívüli intelligenciával megáldott
élőlények bizony a Szíriuszról származnak, segítőink hozták ide őket, mint
ahogyan a pulikat is! A következők olvashatók a rovásokból: „Az égből jötteknek
nem csak a puli volt a kedvencük. A legnagyobb Kaltes-asszony szekerén kis
úszómedencében delfineket is hoztakmagukkal, hogy azokkal szórakozzanak.
Ezeket a delfineket aztán egy tóba telepítették, ahol azok jó nagyra
megnőttek. Amikor Kaltes-asszony bolygójára visszamentek volna, a delfinek
észrevették a készülődésüket, és a tóból levezető folyócskán a tengerbe
szöktek, ahonnan játékosan magasra szökdelve eljöttek ugyan búcsúzni, de
visszamaradtak az ataiszi tengerben. Azóta már nagyon elszaporodtak. Némelyikük
még az emberekkel is szót tudott váltani.”
¼ honnan
ered a "kötélnek áll" szólásunk?
Régi őseink folyamatosan tartották
a kapcsolatot egymás között, rendszeres látogatásokat tettek a rokon törzsekhez,
hogy információt cserélhessenek. Ilyen kalandozás közben esett meg velük a
csodaszarvasként ismert történet is (i.e. 2610-2605). A valóságban azonban
érdekes folytatása volt, hogy hogyan léptek házasságra az alán Dúl-Béga
fejedelem lányaival és udvarhölgyeivel. A vezérek még csak-csak választhattak
is maguknak rangban hozzájuk illő leányt, azonban a vitézek hetvenketten voltak,
míg a leányok csak harmincan. Ezért a következőképpen oldották meg a
párválasztást: kihúztak egy jó hosszú kötelet, amelyre egyenlő távolságokra
összesen harminc csomót kötöttek. Minden csomó mellé állítottak egy-egy leányt a
kötél egyik oldalára, majd azok egyenként szólíthattak egy-egy daliát a kötél
másik oldalára, vagyis ők választhattak párt maguknak. Amelyik legény nem akart
a nyilvános párválasztáson „kötélnek állni”, az menyasszony nélkül maradt.
Amikor minden leány talált kedvére való ifjút, akkor az öreg Dúl-Béga fejedelem
megáldotta őket, s a kalandozó csapat gazdag hozománnyal megrakodva tért vissza
hazájába, az így megszerzett asszonyokkal együtt.
. . . régebben
csak kétféle vércsoport létezett a földön?
Pontosabban, a szíriusziak megjelenése előtt létezett a kétféle vércsoport.
Nézzük csak, mit rótt le Sikila aranyasszony a Havaruti nagyszaláról, amelyen a
szíriusziak is képviseltették magukat: „az égi járműveiken az első,
vérfrissítésként küldött kaltesi (szíriuszi) csoport érkezése a Hol-ütődés
előtt 1136 évvel történt. Ez alatt a 10 uralkodó embercsoport a földiekkel
társas emberi viszonyba lépett és 2x2, azaz négy vércsoportban megindította az
emberiség fejlődését. Ezen kiművelt emberek gondolkodása révén Ataiszban és
Atlanticban egy műveltebb embertömeg alakult ki, akik a melegebb vidékeket
elárasztották. „ A 152. Arvisurában egy másik érdekességet olvashatunk: „a Kr.
e. 3970-es évek táján nagyon sok volt a kétnemű újszülött. Az égi-bölcsek
vezetője ezt helytelenítette, és javaslatot tett ennek megváltoztatására.
Tenisur, az égi beavatottak vezetője elmondta, hogy Arvisura-Anyahita leszállása
óta nemcsak a 4 vérnem szerinti besorolási eljárást dolgozták ki, hanem annak
ezernyi ága-bogát is. Hoztak magukkal olyan, jó minőségű szaporító anyagot,
aminek használatával megszüntethető a rendellenesség. Rövid tanácskozás után
engedélyezték a Ménes birodalombeli fejedelemi lányoknak ezen arbag beavatkozási
műveletet, amely az igen gyakori kétneműségi kóros elváltozást
megakadályozhatja. Az összesereglett papnők között ez olyan közkedveltségre
jellemző igényt támasztott, hogy a társbolygóról hozott szaporítóanyag már
elfogyott. A titkon jelentkezők száma egyre nőtt. Mivel ezen látogatásra 12
személy érkezett (a Szíriuszról), az elfogyott szaporodást célzó anyagot maguk
közt előállították. 9 hónap múltán a hibamentes szaporodás megtörtént, és
örömmel állapították meg, hogy egyetlen kétnemű utód sem született.”
. . . mitől
egyedülálló a világon a Magyar Szent Királyi Korona ?
Az utóbbi időkben egyre többen foglalkoznak a koronakutatással, azaz próbálják megfejteni a Szent Királyi Koronánk rejtélyét, azzal ugyanis szinte mindenki egyetért, hogy valami titokzatosság bizony erősen körüllengi "őszentségét". Nos, valójában a Szent Korona három különböző korona igen gondosan megtervezett és kivitelezett összedolgozásával készült, és éppen ebből ered a hármassága, ugyanakkor egyik rejtélye is. Az első és egyben legrégebbi az aranykeresztes, oldalfüggős, drágakövekkel telerakott, tömör arany Uruki sámánkorona, amely az ősmagyar, feltétel nélküli szeretet vallását képviseli. Ez jelenti a leges-legnagyobb értéket, hiszen annak idején ezt maga Gilgames készíttette, s ezzel koronázták meg Jézust is 29-ben. Ám az iszlám erőszakos hittérítése és nyomása miatt, jogutódként, az Álmos- és Lebéd-házi fejedelmeknek ajándékozták. Másik a Dukász Mihálytól kapott zománcképes korona, amely a Bizánci egyházat képviseli, s a harmadik a pápától kapott liliomos aranykorona, ami értelemszerűen a Római egyházat képviseli. Azzal a céllal dolgozták össze eggyé, hogy ily módon is hirdessék: hazánkban minden vallásnak békésen meg kell férnie egymás mellett. Ha már itt tartunk, had tegyünk említést István királyunk koronázásáról is, hisz a mai napig nem tisztázott a köztudatban, hogy valójában mikor is történt az a bizonyos koronázás, 1000-ben vagy 1001-ben? Nos a válasz nagyon egyszerű: mindkét dátum helyes, hiszen először az Uruki koronával koronázták magyar királlyá 1000. augusztus 20-án, és csak pontosan egy évvel később a Rómától kapott koronával keresztény királlyá. Lászlót 1077-ben a Gilgames koronával koronázták királlyá, ekkor döntöttek úgy, hogy a hármas királyi koronát összeszerelik. A szent korona tervezője és készítője Dajka beavatott aranyműves volt. Az elkészült szent koronával aztán Lászlót ismét megkoronázták 1087-ben. No és a másik rejtély, s egyben a legmegdöbbentőbb tény a koronánkról, vagyis amitől egyedülálló az egész Földön: a koronába beépítettek 12 úgynevezett "beszélő, gondolatrezgésre hajlamos követ", ami azt jelenti, hogy ezek a kövek bizony a Szíriuszról származnak, pontosabban Arvisura-Anyahita hozományaként kerültek Ataiszra, Kr. e. 8508-ban. Mint az a nevükből is sejthető, ezek a kövek nem akármilyen tulajdonságokkal rendelkeznek. A korona viselője (aki csakis beavatott lehetett) ugyanis telepatikus kapcsolatba került általuk a 24 Hun Törzsszövetség többi beavatottjaival, így segítve az uralkodót a fontos döntései meghozatalában.